top of page
8.png

TKO JE EDUKACIJSKI REHABILITATOR (DEFEKTOLOG)?

Edukacijski rehabilitator je stručnjak koji procjenjuje djetetove sposobnosti i potrebe te planira i provodi podršku djeci s razvojnim teškoćama, odstupanjima ili poteškoćama u učenju, pažnji, komunikaciji i ponašanju.

Naš je cilj omogućiti svakom djetetu da ostvari svoj puni potencijal — kroz individualizirani pristup, stručno vođene aktivnosti i suradnju s obitelji.

Edukacijski rehabilitator procjenjuje razvoj djeteta u različitim područjima (motorika, govor i komunikacija, pažnja, socijalne vještine, kognitivne sposobnosti), izrađuje plan podrške te provodi poticajne i terapijske programe u skladu s potrebama djeteta.

Naša se uloga ne odnosi samo na dijete, već i na roditelje — pružamo im smjernice, savjete i podršku kako bi kod kuće mogli poticati djetetov razvoj na prirodan i zabavan način.

što roditelji mogu očekivati

procjena

Prvi susret – procjena razvoja

Tijekom inicijalnih susreta provodi se razgovor s roditeljem i procjena djetetovih sposobnosti kroz igru i standardizirane instrumente.

Cilj nije „testiranje“, već upoznavanje djeteta – njegovih snaga, interesa i područja koja treba dodatno poticati.

 

Povratna informacija i plan rada

Nakon procjene roditelji dobivaju jasan pregled djetetova razvoja i prijedlog individualnog programa rada.

 

Terapijski i poticajni rad

Rad s djetetom je strukturiran, ali uvijek kroz igru, pokret i pozitivno iskustvo. Dijete kroz aktivnosti jača pažnju, pamćenje, grafomotoriku, predvještine čitanja i pisanja, emocionalnu stabilnost i socijalne vještine.

 

Savjetovanje za roditelje

Roditelji dobivaju praktične prijedloge za svakodnevne situacije – kako poticati samostalnost, pažnju, komunikaciju i učenje kroz igru kod kuće.

 

Praćenje napretka

Napredak se redovito procjenjuje i program se po potrebi prilagođava.

terapiija
savjetovanje

kada potražiti podršku edukacijskog rehabilitatora?

Svako dijete razvija se svojim tempom — no ponekad roditelji primijete da dijete treba malo više podrške.

Nekoliko je znakova na koje vrijedi obratiti pažnju:

 

  • Vaše dijete ne odaziva se na ime, ne donosi vam igračke, ne usmjerava pogled i pažnju prema igračkama, predmetima ili dijelovima slikovnice koje mu pokazujete

  • Ima godinu dana i još uvijek ne pokazuje prstićem što želi dohvatiti, pojesti ili vama pokazati.

  • Ne pokazuje interes za vršnjake, pokazuje nesigurnost u kontaktu s vršnjacima

  • Teško crta, piše, slaže kocke ili puzzle

  • Dijete se teško koncentrira i brzo odustaje od zadataka

  • Ima poteškoće u govoru, razumijevanju ili izražavanju

  • Slabije pamti, teže usvaja nova znanja ili se brže frustrira

  • Teško započinje ili dovršava aktivnost.

 

Ako se prepoznajete u ovim opisima – niste sami.

Edukacijski rehabilitator može pomoći razumjeti što dijete

pokazuje svojim ponašanjem i kako mu najbolje pristupiti.

9.png
bottom of page