
TKO JE EDUKACIJSKI REHABILITATOR (DEFEKTOLOG)?
Edukacijski rehabilitator je stručnjak koji procjenjuje djetetove sposobnosti i potrebe te planira i provodi podršku djeci s razvojnim teškoćama, odstupanjima ili poteškoćama u učenju, pažnji, komunikaciji i ponašanju.
Naš je cilj omogućiti svakom djetetu da ostvari svoj puni potencijal — kroz individualizirani pristup, stručno vođene aktivnosti i suradnju s obitelji.
Edukacijski rehabilitator procjenjuje razvoj djeteta u različitim područjima (motorika, govor i komunikacija, pažnja, socijalne vještine, kognitivne sposobnosti), izrađuje plan podrške te provodi poticajne i terapijske programe u skladu s potrebama djeteta.
Naša se uloga ne odnosi samo na dijete, već i na roditelje — pružamo im smjernice, savjete i podršku kako bi kod kuće mogli poticati djetetov razvoj na prirodan i zabavan način.
što roditelji mogu očekivati
Prvi susret – procjena razvoja
Tijekom inicijalnih susreta provodi se razgovor s roditeljem i procjena djetetovih sposobnosti kroz igru i standardizirane instrumente.
Cilj nije „testiranje“, već upoznavanje djeteta – njegovih snaga, interesa i područja koja treba dodatno poticati.
Povratna informacija i plan rada
Nakon procjene roditelji dobivaju jasan pregled djetetova razvoja i prijedlog individualnog programa rada.
Terapijski i poticajni rad
Rad s djetetom je strukturiran, ali uvijek kroz igru, pokret i pozitivno iskustvo. Dijete kroz aktivnosti jača pažnju, pamćenje, grafomotoriku, predvještine čitanja i pisanja, emocionalnu stabilnost i socijalne vještine.
Savjetovanje za roditelje
Roditelji dobivaju praktične prijedloge za svakodnevne situacije – kako poticati samostalnost, pažnju, komunikaciju i učenje kroz igru kod kuće.
Praćenje napretka
Napredak se redovito procjenjuje i program se po potrebi prilagođava.

kada potražiti podršku edukacijskog rehabilitatora?
Svako dijete razvija se svojim tempom — no ponekad roditelji primijete da dijete treba malo više podrške.
Nekoliko je znakova na koje vrijedi obratiti pažnju:
-
Vaše dijete ne odaziva se na ime, ne donosi vam igračke, ne usmjerava pogled i pažnju prema igračkama, predmetima ili dijelovima slikovnice koje mu pokazujete
-
Ima godinu dana i još uvijek ne pokazuje prstićem što želi dohvatiti, pojesti ili vama pokazati.
-
Ne pokazuje interes za vršnjake, pokazuje nesigurnost u kontaktu s vršnjacima
-
Teško crta, piše, slaže kocke ili puzzle
-
Dijete se teško koncentrira i brzo odustaje od zadataka
-
Ima poteškoće u govoru, razumijevanju ili izražavanju
-
Slabije pamti, teže usvaja nova znanja ili se brže frustrira
-
Teško započinje ili dovršava aktivnost.
Ako se prepoznajete u ovim opisima – niste sami.
Edukacijski rehabilitator može pomoći razumjeti što dijete
pokazuje svojim ponašanjem i kako mu najbolje pristupiti.

